کد خبر: ۳۵۰۱۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۴
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات توضیح داد:

مشکل در شبکه تامین برق یکی از دیتاسنترها باعث اختلال در روند فعالیت پیامرسان های بومی شد | مشکل برطرف شده و فرایند فنی برای ادامه خدمت رسانی در حال انجام است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اختلال رخ داده در روند فعالیت تعدادی از پیامرسان های داخلی را ناشی از ایجاد مشکل در شبکه تامین برق یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد و گفت: این مشکل برطرف شده و حداکثر تا یک ساعت دیگر فعالیت پیامرسان های داخلی به وضعیت عادی بر می گردد و کاربران می توانند از آنها استفاده کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات اعلام کرد، محمد احسان خرامید رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در گفت وگو با شبکه خبر درباره اختلال در روند فعالیت تعدادی از پیامرسان های داخلی گفت: ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مردم شریف کشور بابت اختلال رخ داده ساعت ۱۸:۳۰ (دوشنبه) به دلیل ایجاد مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت باعث قطع برق به مدت ۵ دقیقه شد که بلافاصله با تلاش همکاران مشکل برق رخ داده، مرتفع شد.

وی افزود: همکاران وزارت ارتباطات در تلاش هستند تا فرایند فنی لازم بعد از برقرار شدن برق نیاز است را طی بکنند تا به سرعت این اختلال برطرف شود تا ادامه خدمت رسانی در پیامرسان های داخلی از سر گرفته شود.

خرامید با اشاره به اینکه مشکل رخ داده فقط در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و سراسری نیست، تصریح کرد: مشکل تامین برق در آن دیتاسنتر نیز برطرف شده اما بعد از وصل مجدد برق برای ادامه خدمت رسانی زمانی لازم است و در تلاش هستیم که این زمان کوتاه شود تا کاربران بتوانند مثل گذشته از آنها استفاده کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره زمان بازگشت فعالیت پیامرسان های داخلی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا حداکثر ظرف یک ساعت آینده مشکل را کامل برطرف کنیم تا مردم بتوانند از پیامرسان ها استفاده کنند. هم اکنون بخشی از مشکل برطرف شده ولی برای اینکه مردم بتوانند روی گوشی های خود از پیامرسان ها استفاده کنند شاید تا یک ساعت دیگر بیشتر زمان نبرد و به محض رفع کامل این اختلال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت حق مردم است، افزود: ضمن پوزش مجدد بابت این موضوع، مشکلات اینچنینی ناگهانی بوجود می آید و از قبل خبر نمی کند اما همانطور که دوستان در صداوسیما و رسانه ها در عملکرد وزارت ارتباطات شاهد یودند به محض دریافت اطلاعات جدیدتر وظیفه خود می دانیم که اطلاع رسانی کنیم و شفافیت را بوجود بیاوریم چراکه مردم و کسب و کارها در حال استفاده از این پلتفرم های بومی هستند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی